Hoop voor de toekomst

Hoe houd je hoop voor de toekomst? Waar kun je hoop vinden als je integriteit, je zijn is aangetast door geweld wat je overkwam? Het is een uitdaging en een waar gevecht iets te maken van je leven. Ik ben het levende bewijs dat het mogelijk is om verder te komen na langdurige traumatisering. Het kost onwijs veel om iets te maken van je leven. Het loslaten van mijn huidige realiteit dat het leven altijd gevaarlijk zal zijn heeft me alles gekost. Het is onwijs moeilijk om kernovertuigingen en zelfkritiek los te laten. Je wrok, je woede en bitterheid horen in feite niet bij jou maar aan de zijde van de dader. Het is een beschermingsmechanisme alles jezelf voor de voeten te werpen maar uiteindelijk heb je daar niets aan.

Ik ben dankbaar voor de mensen die gevochten hebben voor een beter leven en ergens zijn gekomen. Ik ben op reis naar het leven wat ik wens. Het is een avontuur.

Ik ben blij dat ik hier nu ben, maar ik wil hier niet blijven. Ik voel me verwant met Abraham die alles achter moest laten en vertrekken uit het land van zijn vader.

Ik ben gegaan en vertrokken naar een andere plaats om herstel te zoeken voor mijn leven zodat mijn dromen niet slechts dromen blijven maar werkelijkheid kunnen worden.

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag